Słyszysz wszędzie do okoła, że regularna aktywność fizyczna jest niezbędnym elementem zdrowego życia i dobrego samopoczucia…… a jednocześnie coraz więcej kobiet boryka się z nadwagą i nie uprawia żadnej aktywności fizycznej REGULARNIE.
Jest niewielki odsetek Polek, które są świadome, aktywne oraz prowadzą zdrowy tryb życia. Czy nie byłoby fajnie gdybyś do niego należała?

W ostatnich latach pojawił się trend aktywnego spędzania czasu, odchudzania się i wyglądania idealnie. Ciągle pojawia się nowa metoda treningowa, nowy produkt light i fenomenalna dieta cud.
Jesteśmy bombardowane informacjami dotyczącymi tego jak być szczupłą i wyglądać idealnie. Przez co gubimy się w ilości porad lub ulegamy reklamom dobrze sprzedających się produktów 0%, nie zastanawiając się nad sensem ich stosowania, tylko po to aby dostosować się do panujących oczekiwań.
Aktywność fizyczna  jest obecnie jednoznacznie kojarzona z ideą odchudzania i posiadania wysportowanej sylwetki. Zapominamy
o jednym z najważniejszych aspektów aktywności fizycznej jakim jest prawidłowe funkcjonowanie organizmu i dostarczanie mu niezbędnych bodźców.

 

To jest główna zaleta a cała reszta to tylko element dodatkowy!!!

Medycznie mówiąc można stwierdzić , że ćwiczenia fizyczne mają korzystny wpływ na układ sercowo-naczyniowy i zmniejszają ryzyko zachorowań na choroby nowotworowe. Ruch poprawia funkcjonowanie układu odpornościowego, zapobiegając infekcjom. Ale najważniejsze jest to, że ćwiczenia świetnie wpływaj na rozładowanie napięcia oraz mogą zapobiegać zaburzeniom takim jak depresja czy nerwica. Poprzez ruch uwalniane są endorfiny czyli hormon szczęścia, który daje nam dużo pozytywnej energii. Nabieramy więcej pewności siebie a po trudnym dniu w pracy ruch pozwala uwolnić się nam z napięcia.

Dlatego jeśli chcesz cieszyć się każdym dniem i czerpać z niego jak najwięcej radości zadbaj o swoje ciało wtedy umysł czyli nastawienie będzie dużo bardziej pozytywne.
Zmień perspektywę swojego myślenia. Jeśli automatycznie myśląc o fitnessie negujesz wszystko, robi Ci się gorąco i czujesz się zmęczona, pomyśl o tym jak to by było gdybyś czuła się pełna energii cały dzień i gotowa do nowych wyzwań. Bo tak zadziała na Ciebie regularna aktywność fizyczna. Skup się na efekcie. Poszukaj takiej aktywności, która będzie dla Ciebie najłatwiejsza i najprzyjemniejsza. Może zaczniesz od regularnych spacerów lub zrezygnujesz z ruchomych schodów do pracy. Aktywność fizyczna to nie tylko godzina spędzona na siłowni.

Wszystko stanie się prostsze i z większym zaangażowaniem będziesz wszystko robić.
Zmień punkt widzenia i poszukaj plusów aktywności fizycznej, bo pamiętaj, że czując opór i niechęć nie uda Ci się długo wytrwać w postanowieniu. Zaplanuj swój tydzień. Wpisz do kalendarza dzień i godzinę, o której będziesz ćwiczyć. Zarezerwuj realny czas i zacznij.

Nie ma jednej idealnej metody, idealnego treningu wszystko zależy od Ciebie i Twojego organizmu. Jest tylko jedna reguła angażuje się na 100% i jestem REGULARNA.

Leave a reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *