Po pierwsze motywacja

motywacja

Zanim zaczniesz myśleć o byciu aktywnym fizycznie i wprowadzisz w swoje życie pierwsze zmiany, zastanów się dlaczego chcesz to zrobić. Jako trener personalny motywuję ludzi każdego dnia i staram się ich wspierać. Nie mogę jednak pomóc osobom, które jeszcze się wahają. Zanim więc zdecydujesz się zacząć treningi, musisz odnaleźć wewnętrzną motywację, by wytrwać w swoim postanowieniu i nie poddać się w trudnych momentach. 

Taka motywacja pochodzi z wewnątrz i daje odpowiedź na ważne pytanie dlaczego?

  • Dlaczego chcę być aktywny fizycznie?
  • Dlaczego chce czuć się lepiej?
  • Dlaczego chcę poświęcać czas na ćwiczenia?

Szukaj własnych odpowiedzi, ale pamiętaj, że trzeba być przy tym zupełnie szczerym wobec samego siebie. I precyzyjnym. Nie można zadowolić się ogólnym stwierdzeniem „chcę być zdrowy”. Zastanów się, co to dla Ciebie oznacza. Jak ma wyglądać Twoje życie? Co Cię motywuje? Chcesz komuś zaimponować? Chcesz móc wykonywać czynności, które do tej pory były dla Ciebie niewykonalne? Chcesz wyglądać pięknie na wakacjach? Sprawić przyjemność ukochanej osobie? Udowodnić coś sobie lub komuś? Żyć sto lat?

Spisz swoją listę i umieść ja wszędzie tam gdzie spędzasz dużo czasu. Niech Twoje pragnienia i marzenia z głębi serca zaczną Cię motywować.

motywacja

Kiedy będziesz wiedzieć dlaczego chcesz być aktywnym fizycznie, pora przejść do kolejnego etapu, czyli określenia, jak można to wszystko osiągnąć. Aby odpowiedzieć na to pytanie, należy ustalić własne cele.

  1. Cel musi być realny – przeanalizuj swoje możliwości i spójrz realnie. Jeśli chcesz schudnąć 45 kg w 3 miesiące, a pracujesz 10 godzin dziennie, nie oszukuj się. Jest to niewykonalne. Oczywiście możesz schudnąć, ale dostosowując się do swojego stylu życia i wolnego czasu, który możesz wygospodarować na trening.
  2. Cel musi być mierzalny i precyzyjny. Określenie „chcę być szczupły” nic nie oznacza i nie jest rozpoznawalne przez mózg. Określ jasno, że chcesz nosić określony rozmiar ubrań lub przebiec półmaraton. Wtedy w Twoim umyśle pojawią się konkretne obrazy.
  3. Zaplanuj swój cel i rozłóż w czasie docieranie do niego. Zbyt duży cel może przytłaczać. Dlatego długofalowy cel podziel na mniejsze, krótkoterminowe cele, które będą drogą do tego, co chcesz osiągnąć. Zaplanuj ciąg poszczególnych etapów dochodzenia do celu ostatecznego. Dojdziesz do niego realizując konsekwentnie miesięczne, tygodniowe, dzienne cele. Na przykład, jeśli celem długoterminowym jest schudnięcie o 10 kilogramów w ciągu 3 miesięcy, to planem miesięcznym jest utrata 3 kilogramów, a tygodniowym – mniej niż jednego. I do tego należy dążyć.

 

Najłatwiej i najbardziej efektywnie działamy wtedy gdy wiemy dlaczego i w jakim celu. Spróbuj. Nic Cię to nie kosztuje a może przynieść naprawdę ciekawe efekty.

Jeśli nie wiesz jak to zrobić, zapraszam Cię do platformy online Holistyczny Fitness gdzie nauczę Cię

  • Promocja! holistyczny fitness

    Holistyczny Fitness na wakacje

    97,00 
    Dodaj do koszyka
  • holistyczny fitness

    Holistyczny Fitness PAKIET 3 miesiące

    249,00 
    Dodaj do koszyka
  • holistyczny fitness

    Holistyczny Fitness PAKIET 6 miesięcy

    390,00 
    Czytaj dalej

Udostępnij

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter

Zobacz pozostałe wpisy:

aktywnosc-fizyczna

Dlaczego aktywność fizyczna jest tak ważna?

Dla wielu osób aktywność fizyczna jest przykrym obowiązkiem, do którego się zmuszają. Często spotykane stwierdzenie” zapłaciłem za karnet, więc muszę chodzić” lub „mam już ten karnet z pracy to chodzę” prowadzi do wielkiej katastrofy i braku motywacji.

Więcej »

Bądź na bieżąco:

Kategorie

Dodaj komentarz