Czy zastanawiałaś się kiedyś nad swoją postawą?
Czy pewnym krokiem, z głową uniesioną do góry, idziesz przez codzienne sprawy? Czy chowasz się gdzieś między swoimi barkami?
Nasza postawa mówi o nas bardzo wiele. Z jednej strony dzięki Twojej postawie można dowiedzieć się, czy jesteś pewna siebie, czy masz dobry, czy zły nastrój, Pozwala poznać Twoje emocje, zanim jeszcze się odezwiesz.
Twoja postawa, mi jako trenerowi mówi wszystko na temat Twojej codzienności i tego w jakiej pozycji, siedzisz, pracujesz, spędzasz wolny czas. Wiem doskonale, czy ćwiczysz i wzmacniasz mięśnie. W pierwszych sekundach wiem jaki typ pracy wykonujesz i w jakiej pozycji spędzasz większość czasu. Nic się nie ukryje. I w sumie bardzo dobrze, bo najważniejsze to dać sobie pomóc i poczuć się w 100% szczęśliwą w swoim ciele.

Każde przeciążenia, napięcia lub skrzywienia odbiera ruchomość i właściwy przepływ energii w Twoim ciele.

Która postaw jest Ci bliższa?

Teraz już rozumiesz jakie znaczenie ma Twoja postawa? 🤗🤗🤗

Ogromne!!!

Ta sama osoba a jaka gigantyczna różnica w odbiorze wizualnym, emocjonalnym i zdrowotnym.

Gdy garbisz się i masz zaokrąglone plecy to:  😵😵😵
⭕  mięśnie brzucha są rozluźnione i przeciążasz odcinek lędźwiowy kręgosłupa;

⭕  masz wzmożone napięcie mięśni szyi i obciążony kręgosłup;

⭕  klatka piersiowa jest zapadnięta a jej mięśnie są nadmiernie napięte;

⭕ mięśnie placów są rozciągnięte;
⭕ masz zaburzoną równowagę i współpracę kości, mięśni, ścięgien, więzadeł, powięzi, nerwów i narządów.

⭕ jesteś podatna na kontuzje, bóle pleców, głowy;
⭕ masz słabe samopoczucie.

Do tego należy dodać jeszcze:  😵😳
⭕ Zaburzony przepływ energii.

⭕ Gorszy przepływ krwi i zaburzenia trawienia.

⭕  Zaburzenia menstruacyjne, hemoroidy oraz cellulit.

⭕  Zaburzenia związane z poczuciem wartości i pewności siebie.

Jak widzisz lista nie jest zbyt przyjemna. Żadna z nas nie chciałaby czuć się w ten sposób…

Co zrobić, aby zmienić swoją postawę lub unikać nawyku garbienia się?

☀️ wzmacniaj ćwiczeniami mięśnie brzucha i placów (wystarczy 15 minut dziennie);

☀ rozciągaj mięśnie klatki piersiowej oraz obręczy barkowej;

☀ pamiętaj, aby na co dzień napinać brzuch i ściągać łopatki ( również przy codziennych pracach i czynnościach);

☀ w pracy rób krótkie przerwy co godzinę, aby rozluźnić napięte mięśnie;

☀ ćwicz przynajmniej 3 razy w tygodniu zestawy ćwiczeń, które wzmacniają brzuch, pośladki, mięśnie wokół kręgosłupa oraz plecy;

☀ wykonuj krótkie ćwiczenia polegające na cofaniu brody i całej głowy;

☀  znajdź pozycję, w której główne punkty (miednica, barki i uszy) znajdują się w jednej linii;

☀ często rozciągaj klatkę piersiową lub relaksuj się na piłce gimnastycznej w pozycji leżącej na plecach.

Wszystkie te wskazówki każda z nas może wprowadzić w nasz codzienny rytm.
Ostatnio zrezygnowałam z pracy na krześle i obecnie siedzę na piłce gimnastycznej lub na stojąco. Dbam o swoje ciało, bo mam tylko jedno. Kiedy zaczyna chorować nie mogę być dla Was. Wszystko zaczyna się sypać. Unikam stresujących napięć i dbam o swoje zdrowie każdego dnia.

Pamiętaj również, że postawa oraz praca mięśni pobudza produkcję hormonów. Właściwa postawa stymuluje poczucie szczęścia. Naprężone, rozciągnięte i aktywne mięśnie utrzymują  właściwą aktywność nerwów.

Poprzez świadome i uważne postępowanie z własnym ciałem wzrasta pewność siebie, miłość i zaufanie do samego siebie.


Pozwól sobie na 100% czucia zdrowego, pełnego witalności ciała, które będzie pięknie rozkwitać każdego dnia.
Pamiętaj, że zawsze możesz na mnie liczyć i każdego dnia motywuję się na moim Fb POZYTYWNA SIŁA FITNESSU.

Możesz dołączyć do grupy, którą stworzyłam dla kobiet aby pokazać, że fitness to dla mnie holistyczne podejście obejmujące ćwiczenia, mądre odżywanie i pozytywne podejście do siebie. Dołącz do grupy klikając „Trenuję, bo kocham siebie.”

I coś ekstra przed wakacjami!!! FITwyzwanie, o którym dowiesz się więcej tutaj

Czeka na Ciebie również darmowy ebook, który pomoże Ci zaplanować cele i pragnienia dotyczące Twojego ciała. Pobieram ebook.

Ściskam Cię mocno prostując przy okazji Twoje plecki. 🙂

Leave a reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *