Jak zbilansowana dieta wpływa na Twoje zdrowie

zbilansowana dieta

Już wiesz, że aktywność fizyczna stanowi nieodłączną część naszego zdrowego życia i utrzymuje ciało w dobrej kondycji. Jednak nie jest to jedyny element zdrowego życia. To jak się odżywiasz decyduje o tym jak się czujesz, jak wyglądasz i jak funkcjonuje Twój umysł. Zniszczone włosy, łamliwe paznokcie, sucha i szorstka skóra, cellulit jest zewnętrznym objawem źle zbilansowanej diety.
Z badań przeprowadzonych przez amerykańskich naukowców wynika, że 70% sukcesu utrzymania prawidłowej masy ciała stanowi zdrowe i rozsądne odżywianie. Pozostałe 30% to aktywność fizyczna. Dlatego tak ważne jest to jak się odżywiasz ale czym jest tak naprawdę zdrowe i rozsądne odżywianie?
Na początek należy całkowicie odejść od utartego już przekonania, że dieta to krótkotrwała, rygorystyczna męka związana z codziennym jedzeniem samej sałaty.
Dieta to sposób racjonalnego i zbilansowanego odżywiania, które dostarcza organizmowi wszystkie niezbędne składniki. Dietą jest posiłek prawidłowo skomponowany czyli taki który zawiera same niskoprzetworzone produkty. Każdy posiłek powinien być właściwie zbilansowany i w zależności jaki sposób odżywiania jest właściwy dla Ciebie zmienia się proporcja makroskładników. ja jestem zdecydowaną zwolenniczką diet niskowęglowodanowych dlatego rekomenduje aby dieta przede wszystkim w  65% składała się z warzyw w tym również z tłuszcze takie jak awokado, pestki, 20% białka,  15% węglowodany.
Owoce traktuj jako dodatek do drugiego śniadania oraz pij min 2 litry płynów dziennie – woda mineralna lub źródlana

zbilansowana dieta

Aby Twoja dieta była dobrze zbilansowana musisz ją zaplanować dzięki czemu unikniesz sytuacji, w której nie będziesz wiedzieć i nie będziesz mieć niczego do jedzenia. Szukanie jedzenia wtedy gdy stajesz się głodny i zbyt długie przerwy w jedzeniu powodują zmniejszenie tempa przemiany materii czyli odkładanie tłuszczu. Po za tym spada poziom cukru we krwi  co powoduje uczucie napadu głodu i jesteśmy wtedy w stanie zjeść znacznie więcej niż normalnie.
Zaplanowanie posiłków, ich ilości oraz pór spożywania, usprawnia pracę układu pokarmowego i reguluje przemianę materii.

Kilka cennych wskazówek na temat zbilansowanej diety:

  • zaciśnięta pięść – owoce/ produkty zbożowe / ziemniaki
  • dłonie w kształcie miseczki – warzywa
  • otwarta dłoń – mięso i produkty zastępcze czyli ryby, jaja, rośliny strączkowe. 
  • kciuk ( nie opuszek)  – tłuszcze

Jedzenie jest kluczem do zdrowego i szczupłego ciała. Jest podstawą dobrego samopoczucia i lepszego funkcjonowania w ciągu dnia. Całkowicie rezygnujemy z gotowych potraw, konserw, produktów typu instant, napoi gazowanych, słodkich jogurtów oraz deserów i innych produktów wysoko przetworzonych.

Życzę Ci smacznego i prawidłowo zbilansowanego dnia

 

Jeśli nie wiesz jak to zrobić, zapraszam Cię do platformy online Holistyczny Fitness gdzie nauczę Cię

Udostępnij

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter

Zobacz pozostałe wpisy:

Bądź na bieżąco:

Kategorie