Jak zbilansowana dieta wpływa na Twoje zdrowie

zbilansowana dieta

Już wiesz, że aktywność fizyczna stanowi nieodłączną część naszego zdrowego życia i utrzymuje ciało w dobrej kondycji. Jednak nie jest to jedyny element zdrowego życia. To jak się odżywiasz decyduje o tym jak się czujesz, jak wyglądasz i jak funkcjonuje Twój umysł. Zniszczone włosy, łamliwe paznokcie, sucha i szorstka skóra, cellulit jest zewnętrznym objawem źle zbilansowanej diety.
Z badań przeprowadzonych przez amerykańskich naukowców wynika, że 70% sukcesu utrzymania prawidłowej masy ciała stanowi zdrowe i rozsądne odżywianie. Pozostałe 30% to aktywność fizyczna. Dlatego tak ważne jest to jak się odżywiasz ale czym jest tak naprawdę zdrowe i rozsądne odżywianie?
Na początek należy całkowicie odejść od utartego już przekonania, że dieta to krótkotrwała, rygorystyczna męka związana z codziennym jedzeniem samej sałaty.
Dieta to sposób racjonalnego i zbilansowanego odżywiania, które dostarcza organizmowi wszystkie niezbędne składniki. Dietą jest posiłek prawidłowo skomponowany czyli taki który zawiera same niskoprzetworzone produkty. Każdy posiłek powinien być właściwie zbilansowany i w zależności jaki sposób odżywiania jest właściwy dla Ciebie zmienia się proporcja makroskładników. ja jestem zdecydowaną zwolenniczką diet niskowęglowodanowych dlatego rekomenduje aby dieta przede wszystkim w  65% składała się z warzyw w tym również z tłuszcze takie jak awokado, pestki, 20% białka,  15% węglowodany.
Owoce traktuj jako dodatek do drugiego śniadania oraz pij min 2 litry płynów dziennie – woda mineralna lub źródlana

zbilansowana dieta

Aby Twoja dieta była dobrze zbilansowana musisz ją zaplanować dzięki czemu unikniesz sytuacji, w której nie będziesz wiedzieć i nie będziesz mieć niczego do jedzenia. Szukanie jedzenia wtedy gdy stajesz się głodny i zbyt długie przerwy w jedzeniu powodują zmniejszenie tempa przemiany materii czyli odkładanie tłuszczu. Po za tym spada poziom cukru we krwi  co powoduje uczucie napadu głodu i jesteśmy wtedy w stanie zjeść znacznie więcej niż normalnie.
Zaplanowanie posiłków, ich ilości oraz pór spożywania, usprawnia pracę układu pokarmowego i reguluje przemianę materii.

Kilka cennych wskazówek na temat zbilansowanej diety:

  • zaciśnięta pięść – owoce/ produkty zbożowe / ziemniaki
  • dłonie w kształcie miseczki – warzywa
  • otwarta dłoń – mięso i produkty zastępcze czyli ryby, jaja, rośliny strączkowe. 
  • kciuk ( nie opuszek)  – tłuszcze

Jedzenie jest kluczem do zdrowego i szczupłego ciała. Jest podstawą dobrego samopoczucia i lepszego funkcjonowania w ciągu dnia. Całkowicie rezygnujemy z gotowych potraw, konserw, produktów typu instant, napoi gazowanych, słodkich jogurtów oraz deserów i innych produktów wysoko przetworzonych.

Życzę Ci smacznego i prawidłowo zbilansowanego dnia

 

Jeśli nie wiesz jak to zrobić, zapraszam Cię do platformy online Holistyczny Fitness gdzie nauczę Cię

  • holistyczny fitness

    Holistyczny Fitness PAKIET STARTOWY

    97,00 
    Czytaj dalej
  • holistyczny fitness

    Holistyczny Fitness PAKIET 3 miesiące

    291,00 
    Czytaj dalej
  • holistyczny fitness

    Holistyczny Fitness PAKIET 6 miesięcy

    547,00 
    Czytaj dalej

Udostępnij

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter

Zobacz pozostałe wpisy:

Bądź na bieżąco:

Kategorie