Dlaczego aktywność fizyczna jest tak ważna?

aktywnosc-fizyczna

Dla wielu osób aktywność fizyczna jest przykrym obowiązkiem, do którego się zmuszają. Często spotykane stwierdzenie” zapłaciłem za karnet, więc muszę chodzić” lub „mam już ten karnet z pracy to chodzę” prowadzi do wielkiej katastrofy i braku motywacji.

Nikt nie lubi robić czegoś, co na samą myśl buduje w jego organizmie i głowie blokady.
A takie podejście i nastawienie o tym świadczy.

Co zrobić aby jednak chciało się trenować?

Przede wszystkim szukać. Szukać dyscypliny sportu, która będzie sprawiała przyjemność, która wzbudzi ciekawość, niedosyt i stanie się wyzwaniem. Nie wszyscy muszą biegać, grać w piłkę lub chodzić na zumbę – jest tak wiele możliwości, że warto próbować i szukać czegoś nowego co zaciekawi i zainspiruje.


Jeśli nie czujesz się komfortowo w klubie fitness spróbuj treningów w domu. Jest wiele możliwości aby samodzielnie ćwiczyć.
Jeśli potrzebujesz wsparcia i brak Ci samodyscypliny poszukaj bliskiej osoby, która razem z Tobą będzie ćwiczyć lub poproś o pomoc trenera personalnego, który z pewnością przypilnuje Cię i będziesz regularnie trenować.


Możliwości i alternatyw jest wiele. Jedyny problem jaki może się pojawić na Twojej drodze to kolejna wymówka. Masz mózg nie lubi nowości i zmian. Czuje się zagrożony i szuka alternatyw na pozostaniu przy „starym dobrze znanym schemacie”.


Nie ulegnij mu. Spróbuj pokazać mu kto tu rządzi bo czas na zmiany i nowe lepsze samopoczucie.
Jeśli przeraża Cię i zniechęca myśl o poświęcaniu całej godziny na ćwiczenia możesz zacząć od 15 minutowych treningów. Znalezienie kwadransa na ćwiczenia jest zdecydowanie prostsze. Takie ćwiczenia możesz wykonać o dowolnej porze i skorzystać w domu z 15 minutowych treningów online, które przygotowałam na moim kanale YouTube. 15 minut to poruszy Twoje ciało i już po kilku dniach regularnych ćwiczeń i treningów online zapragniesz ćwiczyć przez 20 minut. W ten sposób Twój czas treningowy z Twojego wyboru a nie presji, wydłuży się.


Na moim kanale Youtube odnajdziesz 15 minutowe treningi online na całe ciało, na określone grupy mięśniowe oraz rozciąganie. 

 

Aby trening był efektywny i szybko przyniósł pożądane efekty warto również pamiętać o kilku cennych wskazówkach:

NASTAWIENIE

To z jakim nastawieniem zabierasz się do ćwiczeń ma nawet wpływ na ilość spalonych kalorii.
Z ćwiczeniami jest tak samo jak z każdą inną czynnością, którą wykonujemy w codziennym życiu. Jeśli robisz coś od niechcenia efekty też są byle jakie ale jeśli dasz z siebie 100% efekty zobaczysz bardzo szybko.
A przecież zależy Ci na dobrym samopoczuciu, na pięknej figurze, na zgrabnym ciele i umięśnionym brzuchu, którego nie będziesz już się wstydzić.
Zdecyduj się i określ – chcę ćwiczyć, chcę cieszyć się swoim ciałem, chcę widzieć efekty mojej pracy!!!

CZAS WYKORZYSTANY W 100%

Nie musisz spędzać na treningach wielu godzin aby osiągnąć lepsze wyniki. Wystarczy , że zaangażujesz się na 100% w 15 min trening online aby czuć się ze sobą znacznie lepiej. Ten czas skup się tylko na ćwiczeniach. Nie rozmyślaj o innych sprawach. Te 15 minut jesteś tylko Ty i Twoje ciało. Pamiętaj jakość a nie ilość!!

STAŁA PORA TRENINGÓW

Zaplanuj czas, który poświęcisz na treningi. Ustal jedną porę, o której będziesz ćwiczyć i przestrzegaj tego jak spotkania z szefem. Badania dowodzą, że konsekwencja w trenowaniu o stałej porze ma wpływ na osiągnięte wyniki. Twoje ciało przyzwyczaja się i dostosowuje, czeka na ten moment i przygotowuje się uwalniając testosteron, który działa pobudzająco i budująco na Twoje mięśnie.

STRÓJ

Przygotuj się do treningu. Nie mówię tu o kupowaniu nowego stroju i wydawaniu wielkich pieniędzy ale buty sportowe tylko do treningów powinieneś mieć dla ochrony stawów i utrzymania prawidłowej postawy przy ćwiczeniach.

Po za tym to kolejny bodziec dla Twojego mózgu – przygotowujesz się do treningu, angażujesz się – zupełnie tak jak przygotowujesz się do zebrania w pracy, czy do przygotowania obiadu ( bez noża nic nie zrobisz – prawda?!)

MIESZAJ, KOMBINUJ I UROZMAICAJ

Jestem zwolenniczką urozmaicania treningów aby nie popaść w rutynę i aby treningi się nie znudziły i dlatego przygotowałam dla Ciebie całą kolekcję 15 min treningów online.

Trenuj swoje ciało tak aby było szybkie, mocne, zręczne, stabilne i gibkie.

Nigdy nie trenuj dwa dni pod rząd tych samych zestawów ćwiczeń. Powinnaś dać im odpocząć przynajmniej jeden dzień. Dlatego należy mieszać i urozmaicać treningi. 

 

Udostępnij

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter

Zobacz pozostałe wpisy:

aktywnosc-fizyczna

Dlaczego aktywność fizyczna jest tak ważna?

Dla wielu osób aktywność fizyczna jest przykrym obowiązkiem, do którego się zmuszają. Często spotykane stwierdzenie” zapłaciłem za karnet, więc muszę chodzić” lub „mam już ten karnet z pracy to chodzę” prowadzi do wielkiej katastrofy i braku motywacji.

Więcej »

Bądź na bieżąco:

Kategorie