Dlaczego aktywność fizyczna jest tak ważna?

aktywnosc-fizyczna

Dla wielu osób aktywność fizyczna jest przykrym obowiązkiem, do którego się zmuszają. Często spotykane stwierdzenie” zapłaciłem za karnet, więc muszę chodzić” lub „mam już ten karnet z pracy to chodzę” prowadzi do wielkiej katastrofy i braku motywacji.

Nikt nie lubi robić czegoś, co na samą myśl buduje w jego organizmie i głowie blokady.
A takie podejście i nastawienie o tym świadczy.

Co zrobić aby jednak chciało się trenować?

Przede wszystkim szukać. Szukać dyscypliny sportu, która będzie sprawiała przyjemność, która wzbudzi ciekawość, niedosyt i stanie się wyzwaniem. Nie wszyscy muszą biegać, grać w piłkę lub chodzić na zumbę – jest tak wiele możliwości, że warto próbować i szukać czegoś nowego co zaciekawi i zainspiruje.


Jeśli nie czujesz się komfortowo w klubie fitness spróbuj treningów w domu. Jest wiele możliwości aby samodzielnie ćwiczyć.
Jeśli potrzebujesz wsparcia i brak Ci samodyscypliny poszukaj bliskiej osoby, która razem z Tobą będzie ćwiczyć lub poproś o pomoc trenera personalnego, który z pewnością przypilnuje Cię i będziesz regularnie trenować.


Możliwości i alternatyw jest wiele. Jedyny problem jaki może się pojawić na Twojej drodze to kolejna wymówka. Masz mózg nie lubi nowości i zmian. Czuje się zagrożony i szuka alternatyw na pozostaniu przy „starym dobrze znanym schemacie”.


Nie ulegnij mu. Spróbuj pokazać mu kto tu rządzi bo czas na zmiany i nowe lepsze samopoczucie.
Jeśli przeraża Cię i zniechęca myśl o poświęcaniu całej godziny na ćwiczenia możesz zacząć od 15 minutowych treningów. Znalezienie kwadransa na ćwiczenia jest zdecydowanie prostsze. Takie ćwiczenia możesz wykonać o dowolnej porze i skorzystać w domu z 15 minutowych treningów online, które przygotowałam na moim kanale YouTube. 15 minut to poruszy Twoje ciało i już po kilku dniach regularnych ćwiczeń i treningów online zapragniesz ćwiczyć przez 20 minut. W ten sposób Twój czas treningowy z Twojego wyboru a nie presji, wydłuży się.


Na moim kanale Youtube odnajdziesz 15 minutowe treningi online na całe ciało, na określone grupy mięśniowe oraz rozciąganie. 

 

Aby trening był efektywny i szybko przyniósł pożądane efekty warto również pamiętać o kilku cennych wskazówkach:

NASTAWIENIE

To z jakim nastawieniem zabierasz się do ćwiczeń ma nawet wpływ na ilość spalonych kalorii.
Z ćwiczeniami jest tak samo jak z każdą inną czynnością, którą wykonujemy w codziennym życiu. Jeśli robisz coś od niechcenia efekty też są byle jakie ale jeśli dasz z siebie 100% efekty zobaczysz bardzo szybko.
A przecież zależy Ci na dobrym samopoczuciu, na pięknej figurze, na zgrabnym ciele i umięśnionym brzuchu, którego nie będziesz już się wstydzić.
Zdecyduj się i określ – chcę ćwiczyć, chcę cieszyć się swoim ciałem, chcę widzieć efekty mojej pracy!!!

CZAS WYKORZYSTANY W 100%

Nie musisz spędzać na treningach wielu godzin aby osiągnąć lepsze wyniki. Wystarczy , że zaangażujesz się na 100% w 15 min trening online aby czuć się ze sobą znacznie lepiej. Ten czas skup się tylko na ćwiczeniach. Nie rozmyślaj o innych sprawach. Te 15 minut jesteś tylko Ty i Twoje ciało. Pamiętaj jakość a nie ilość!!

STAŁA PORA TRENINGÓW

Zaplanuj czas, który poświęcisz na treningi. Ustal jedną porę, o której będziesz ćwiczyć i przestrzegaj tego jak spotkania z szefem. Badania dowodzą, że konsekwencja w trenowaniu o stałej porze ma wpływ na osiągnięte wyniki. Twoje ciało przyzwyczaja się i dostosowuje, czeka na ten moment i przygotowuje się uwalniając testosteron, który działa pobudzająco i budująco na Twoje mięśnie.

STRÓJ

Przygotuj się do treningu. Nie mówię tu o kupowaniu nowego stroju i wydawaniu wielkich pieniędzy ale buty sportowe tylko do treningów powinieneś mieć dla ochrony stawów i utrzymania prawidłowej postawy przy ćwiczeniach.

Po za tym to kolejny bodziec dla Twojego mózgu – przygotowujesz się do treningu, angażujesz się – zupełnie tak jak przygotowujesz się do zebrania w pracy, czy do przygotowania obiadu ( bez noża nic nie zrobisz – prawda?!)

MIESZAJ, KOMBINUJ I UROZMAICAJ

Jestem zwolenniczką urozmaicania treningów aby nie popaść w rutynę i aby treningi się nie znudziły i dlatego przygotowałam dla Ciebie całą kolekcję 15 min treningów online.

Trenuj swoje ciało tak aby było szybkie, mocne, zręczne, stabilne i gibkie.

Nigdy nie trenuj dwa dni pod rząd tych samych zestawów ćwiczeń. Powinnaś dać im odpocząć przynajmniej jeden dzień. Dlatego należy mieszać i urozmaicać treningi. 

 

Udostępnij

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter

Zobacz pozostałe wpisy:

Bądź na bieżąco:

Kategorie