Designed by Freepik

Święta zbliżają się wielkimi krokami a wraz z nimi narasta panika, że znowu przytyjesz lub Twoja dieta pójdzie na marne. Wiele moich klientek z lękiem w oczach prosi mnie o „złotą radę” jak przetrwać Święta i nie zaprzepaścić dotychczasowych zgubionych centymetrów.

Pamiętaj, że rady są skierowane przede wszystkim do osób, które są na diecie redukcyjnej ale uważam, że każdy kto myśli o swoją sylwetce, powinien je stosować. Ponieważ dbając o swoje zdrowie i samopoczucie lepiej nie przesadzać z jedzeniem tylko dlatego, że są święta. Oczywiście spodziewam się komentarzy w stylu „święta są tylko raz w roku, bez przesady”, „nic wielkiego się nie stanie jak jeden dzień nie stosuje się diety”, „ nie dajmy się zwariować, to w końcu święta”.

Łatwo mówić to osobie, która nie ma problemu z nadwagą lub nie przywiązuje aż tak bardzo wagi do swojego wyglądu. Te osoby, które już mają za sobą kilka miesięcy pracy i widzą efekty, jestem pewna, zdecydowanie tak nie uważają. Zbyt długo i ciężko pracowały na swoje sukcesy, żeby teraz tak po prostu odpuścić.

Pojawia się też często lęk, że spróbowanie ciasta, którego nie jadło się kilka miesięcy może zaparzyć na dalszym utrzymaniu diety redukcyjnej. W zupełności rozumiem te osoby i dlatego podzielę się z Tobą moimi zasadami, które sprawdzają się u mnie już od kilku lat.

Nie mam zamiaru zachęcać Cię do głodzenia się i niejedzenia niczego więc możesz odetchnąć. Święta mają być czasem mile spędzonym z bliskimi a Ty patrząc na pyszności na stole powinnaś zachować rozsądek i utrzymać swój metabolizm na dotychczasowym poziomie.

Jestem pewna, że sobie poradzisz!

5 złotych zasad:

  1. Zdrowy rozsądek przede wszystkim. Przede wszystkim nie zaczynaj świętowania z pustym żołądkiem. To jest najgorsza i najczęściej spotykana pułapka. Cały dzień nic nie jesz a potem sama już nie wiesz od czego zacząć i zaczynasz jeść oczami czyli zjadasz większe porcje niż standardowo. Kolejna kwestia to przesiadywanie przy stole….Skoro na co dzień nie spędzasz na jedzeniu posiłku 3-4h dlaczego z okazji świąt musisz jeść tyle czasu? Samo siedzenie przy stole nie oznacza, że musisz ciągle jeść. Nikt Cię nie zmusza. Twoja dieta, która stosujesz na co dzień jest wynikiem wiedzy i rozsądku. Zrozumiałaś już, że są pewne potrawy, sposoby przygotowania ich i pory jedzenia, które po prostu Ci szkodzą. Pamiętaj o tym zanim sięgniesz po ciężkostrawne jedzenie.
  2. Wykaż się asertywnością. Nikt Cię nie zmusi do jedzenia a jeśli nawet, bo boisz się krzywych spojrzeń i komentarzy pamiętaj, że kolejnego dnia to Ty staniesz przed lustrem. Wtedy albo będziesz z siebie dumna, że zostałaś przy swoich zasadach albo będziesz zła na siebie i rozczarowana, że uległaś i znowu zawiodłaś siebie. Każdy z nas ma prawo kierować się innymi zasadami i to co ktoś uważa to jego, a Ty skoro zdecydowałaś się schudnąć, trzymaj się swoich postanowień.
  3. Wybieraj rozsądnie. Ze wszystkich potraw, które znajdują się na świątecznym stole jestem pewna, że znajdziesz kilka odpowiednich. Unikaj tylko ciężkostrawnych potraw przygotowanych w głębokim tłuszczu, smażonych i w panierce. Jajka, które są głównym produktem na Wielkanocnym stole zjedz bez majonezu. Jeśli przygotowujesz sama sałatkę jarzynową zastąp majonez jogurtem. Możesz również zmniejszyć ilość majonezu i dodać więcej jogurtu. Mięso najlepiej jedz pieczone i ogranicz do minimum pieczywo, którego i tak na co dzień nie jesz wiele. Do ciast nie używaj margaryn, białego cukru i mąki pszennej. Zastosuj zamienniki w postaci oleju kokosowego/masła, ksylitolu i maki jaglanej.
  4. Ogranicz węglowodany. Nie popadając w skrajności na pewno skusisz się na jakieś ciasto typu babka lub mazurek. Dlatego staraj się w innych potrawach ograniczyć już spożycie węglowodanów prostych. Bardzo fajnym rozwiązaniem są wegańskie słodkości i wiele ciekawych przepisów można znaleźć w internecie. Dzięki temu ograniczysz ilość pustych kalorii i przy okazji spróbujesz czegoś nowego. Powinnaś również zrezygnować ze słodzonych napoi i zdecydowanie więcej w okresie świątecznym pić wody.
  5. Rusz się. Jeśli tylko pogoda pozwoli zabierz rodzinę i bliskich na spacer. Jeśli wolisz zostać w domu wybierz grę lub zabawę, do której zaangażujesz wszystkich i będziecie mogli aktywnie spędzić czas. Mi osobiście bardzo podoba się trend wyjazdów całymi rodzinami na wielkanocne święta do pensjonatów i hoteli. Dzięki temu nie skupiamy się na przygotowaniach tylko na wspólnym spędzaniu czasu i jest więcej okazji do wyjścia na spacer i poznanie okolicy.
Designed by Freepik

Chciałabym abyś te święta spędziła bez poczucia, że czegoś sobie odmawiasz. Tylko w ten sposób zachowasz spokój przy świątecznym stole i nie rzucisz się na jedzenie jak byś widziała je pierwszy raz. 😉

Pamiętaj, że zabraniając sobie czegoś automatycznie dużo bardziej tego pragniemy. Dlatego stosując moje rady będziesz rozsądnie wybierać potrawy i przede wszystkim następnego dnia nie będziesz czuła się jak balonik.

Życzę Ci aby te święta były dla Ciebie symbolem nowego życia w szczupłym ciele, o które tak bardzo się starasz. Mam nadzieję również, że będzie to dla Ciebie cudowny czas w gronie najbliższych.

Leave a reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *