Wakacje to dla każdego czas relaksu, odpoczynku i rozluźnienia.
Ja od kilku lat spędzam wakacje z dziećmi i jeździmy w długie podróże samochodem nad Morze Śródziemne. Takie wakacje to świetny sposób, aby poznać krajobraz wielu wspaniałych miejsc i zawsze można odwiedzić jakieś maleńkie miasteczko.
Taka kilkunastogodzinna podróż zawsze wiąże się ze zmęczeniem ciała i wymaga wielu postoi.
Jeśli jednak poświęcisz sobie chwilę i zastosujesz tych 5 wskazówek, jestem pewna, że Twoje ciało poczuje ulgę.

1. Pij niegazowaną wodę małymi łykami co 15 minut.
Unikaj napoi gazowanych oraz słodzonych. Dadzą Ci na chwilę energię i poprawią samopoczucie, ale już po chwili będziesz czuć pragnienie i znużenie. Aby krew lepiej krążyła w ciele, które jest zblokowane pozycją siedzącą, należy pić dużo wody mineralnej. Dzięki temu będziesz miała również lepszą filtrację i szybciej pozbędziesz się toksyn z organizmu.

 

2. Podziel posiłki na 5 mniejszych porcji i nie podjadaj podczas jazdy.
Podczas podróży nie zabieraj ze sobą przekąsek suchych typu paluszki, chipsy, chrupki.Nie zaspokoją Twojego głodu, a jedynie zajmą znużony mózg podróżą. Puste kalorie i zwiększona ilość cukrów, tłuszczy i wysoko przetworzonych produktów spowolni procesy trawienne i szybciej będziesz się czuła zmęczona podczas podróży. Wybieraj lekkie potrawy na posiłki (zupy, kremy, sałatki). Unikaj ciężkostrawnych burgerów, kotletów, pizzy, zapiekanek, hot dogów.
Znając trasę, możesz wcześniej sprawdzić pobliskie restauracje i zaplanować postoje na posiłki. Świetnym rozwiązaniem są również lodówki turystyczne, w które możesz zabrać przygotowane przez siebie pudełka.
My jako drugie śniadanie i podwieczorek zabraliśmy pancake, marchewki, jabłka, orzechy i morele.

3. Zatrzymaj się na każdy posiłek i zjedz w miejscu.
Jedzenie w trasie, w pośpiechu źle wpływa na procesy trawienne oraz zaburza wyobrażenie o zjedzonych porcjach, przez co dość szybko możesz poczuć głód.
Wiem, że obecnie wydaje nam się, że jesteśmy wielozadaniowi i możemy wykonywać kilka czynności jednocześnie, ale jednak powinniśmy dzielić czynności i skupiać się na jednej głównej. Dla naszego oraz naszych bliskich bezpieczeństwa podczas jazdy skupmy się tylko na prowadzeniu samochodu.
Postój na posiłek to świetna również okazja, aby wyprostować ciało, poprawić przepływ krwi i limfy oraz naszej wewnętrznej energii. Chwila na łonie natury daje nam uspokojenie i relaks tak ważny podczas długiej podróży. Fajnym rozwiązaniem jest również zorganizowanie pikniku i chwila relaksu na kocu. Dzięki temu rozciągniesz całe ciało na kocu i odpoczniesz.

4. Rób przerwy co 2 godziny jazdy.
Spędź ten czas w ruchu. Nie siadaj! Wyciągnij całe ciało i wykonaj kilka ćwiczeń, aby rozruszać ciało i poprawić krążenie.
Pozycja siedząca blokuje przepływ krwi a serce musi wykonywać ekstra pracę. Ucisk na kość ogonową oraz często spięta i skrzywiona postawa przeciąża kręgosłup i spina mięśnie. Narządy wewnętrzne są ściśnięte i mają utrudnioną pracę. Dlatego przy każdym postoju poruszaj się i staraj się jak najmniej siedzieć. Pozwól sobie na krótki spacer i wykonaj kilka ćwiczeń, które pobudzą Twoje ciało i krążenie.

5. Wykonaj kilka głębokich oddechów, aby dotlenić mózg, mięśnie i całe płuca.
Wysiłek podczas jazdy jest bardzo duży. Jesteśmy bardziej skupieni na drodze i czujnie obserwujemy drogę. Mózg jest dużo bardziej zaangażowany i potrzebuje dodatkowej energii do pracy. W pozycji siedzącej trudno jest wykonać pełny oddech wiec staje się on dość płytki i nie dotleniamy dokładnie całego organizmu. Dlatego podczas postoju wykonaj kilka głębokich oddechów tak, aby powietrze napełniło całe Twoje ciało.

 

 

Moja podróż z noclegiem trwała 2 dni i choć przejechaliśmy ponad 1800 km towarzyszył nam dobry nastrój. Może mogliśmy być szybciej ale nasze zdrowie jest dla nas najważniejsze i tą podróż potraktowaliśmy jako część naszego urlopu, więc nie było pośpiechu. Kiedy dojechaliśmy na miejsce byliśmy gotowi na szaleństwa plażowe. 🙂 Mam nadzieję, że skorzystasz z moich wskazówek i w dobrym nastroju spędzisz swoją podróż.

Leave a reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *